تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه «نتانیاهو» (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات نخست وزیر عراق و ولی‌عهد سعودی بر پایان جنگ غزه تاکید کردند بلینکن به دنبال برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه انهدام چند پهپاد تروریست‌ها در لاذقیه سوریه + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی حزب‌الله لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد حادثه دریایی جدید در آب‌های اطراف یمن (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حماس خروج احتمالی رهبران خود از غزه را تکذیب کرد بورل: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح سندرز: متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی، یهودی‌ستیزی نیست هیات حماس فردا راهی قاهره خواهد شد بازداشت موعود شمخانی تایید شد انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی کاخ سفید وزیر خارجه بحرین پس از ۱۳ سال وارد دمشق شد نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه جدیدترین موضع‌گیری لاپید درباره توافق با حماس پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا وزیر کشور: اجرای طرح انسداد مرز‌ها در حال پیگیری است
سرخط خبرها

دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در آفریقای جنوبی | وزیر خارجه عربستان: به‌زودی به تهران سفر می‌کنم + فیلم و تصاویر

  • کد خبر: ۱۶۷۴۳۷
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰
دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در آفریقای جنوبی | وزیر خارجه عربستان: به‌زودی به تهران سفر می‌کنم + فیلم و تصاویر
امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان آل سعود در حاشیه اجلاس دوستان بریکس با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و فیصل بن فرحان آل سعود وزیر خارجه عربستان عصر جمعه در کیپ تاون آفریقای جنوبی با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

این دومین دیدار رسمی وزرای خارجه دو کشور در سه ماه گذشته و پس از توافق تهران و ریاض برای از سرگیری روابط سیاسی و دیپلماتیک پس از هفت سال است.

 

وزیر امور خارجه از پیشرفت‌های خوب حاصل‌شده در روابط دوجانبه ابراز خرسندی کرد. امیرعبداللهیان افزود خوشبختانه سفرای دو کشور تعیین و به طور متقابل معرفی شدند و زمینه برای گشایش سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌ها فراهم است.

امیرعبداللهیان از تسهیلات و ترتیبات خوب فراهم‌شده توسط عربستان برای سفر حجاج ایرانی به منظور انجام حج تمتع تشکر و قدردانی کرد. وزیر امور خارجه به همتای عربستانی‌اش گفت: در گفتگوهای قبلی در خصوص ضرورت تقویت روابط تجاری و اقتصادی دو کشور صحبت کردیم و سفر آتی جنابعالی به تهران نیز فرصتی برای گفتگو و تبادل نظر بیشتر به منظور تقویت روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف خواهد بود.

امیرعبداللهیان بریکس را نیز فرصت جدیدی برای همکاری‌های چندجانبه میان ایران و عربستان و دیگر کشورهای عضو این گروه به ویژه در زمینه‌های اقتصادی و تجاری برشمرد.

فیصل بن‌فرحان نیز در این دیدار از پیشرفت‌های بسیار خوب حاصل‌شده در روابط دوجانبه اظهار خرسندی کرد. وزیر امور خارجه عربستان از کمک‌های ارزشمند طرف ایرانی در استقبال از هیات فنی عربستانی به منظور زمینه‌سازی برای گشایش سفارت و سرکنسولگری عربستان در ایران تشکر کرد و افزود: با همکاری بسیار خوب دو طرف از مراحل تعیین سفرا و زمینه‌سازی برای گشایش نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی به‌سرعت عبور کردیم و در حال حرکت به سمت مرحله جدیدی از روابط دو کشور هستیم که تأمین‌کننده منافع دو ملت و کل منطقه خواهد بود.

وزیر امور خارجه عربستان تاکید کرد که در پاسخ به دعوت به عمل آمده به‌زودی به تهران سفر خواهد کرد.

طرفین در این دیدار، سلام‌های گرم متقابل رؤسای دو کشور را به یکدیگر ابلاغ کردند.

 
تصاویر تصاویر تصاویر تصاویر تصاویر تصاویر تصاویر

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->